Główne kierunki pracy dydaktyczno- wychowawczej na rok szk. 2021/2022

Rada Pedagogiczna naszego przedszkola corocznie opracowuje i zatwierdza do realizacji „Roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczej”, który wyznacza główne kierunki pracy w danym roku szkolnym. Opiera się on na wytycznych MEiN-u (podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w danym roku szkolnym), władz kuratoryjnych i miejskich, uwzględnia wnioski i spostrzeżenia z całorocznej pracy oraz potrzeby przedszkola. W bieżącym roku szkolnym w naszej placówce realizowane są, przez cały zespół nauczycieli, dwa główne zadania:

Zadanie 1.

,,Więcej ruchu dla Maluchów”-podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich dzieci

Zadanie 2.

,,Rzeka przedszkolaka też urzeka”- wzmacnianie edukacji ekologicznej w przedszkolu, rozwijanie odpowiedzialności za środowisko naturalne. Kształtowanie umiejętności mądrego i odpowiedzialnego współżycia człowieka z przyrodą.

W bieżącym roku szkolnym pracę dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczą prowadzimy w oparciu o  Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego oraz Program wychowania przedszkolnego ,,Wokół przedszkola” wydawnictwo MAC, autorzy: M.Kwaśniewska, J Lendzion, W. Żaba-Żabińska.

Program „Wokół Przedszkola” odpowiada założeniom nowej podstawy programowej oraz wytycznym ustawowym, w myśl których program powinien być dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci, a jednocześnie treści edukacyjne mogą wykraczać poza zakres treści ustalonych w podstawie. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi wszystkich grup wiekowych w przedszkolu, z uwzględnieniem dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w tym także dzieci zdolnych. Główną ideą wykorzystaną w programie „Wokół Przedszkola” jest warstwowa koncepcja wychowania, która obejmuje wszystkie obszary rozwoju i aktywności człowieka. Przedstawia jego rozwój w pięciu warstwach : biologicznej, psychologicznej, socjologicznej, kulturologicznej i duchowej.