RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE TRZYLATKÓW
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 8.00 – 13.00
| GODZINY | PRZEBIEG DNIA |
| 6.30 – 7.30 | Grupy łączone |
| 7.30 – 8.00 | Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami. Zabawy w kącikach zainteresowań, zajęcia wynikające z aktywności własnej dzieci : ćwiczenia zmysłowe, logopedyczne ; monitorowanie rozwoju dzieci. Praca wyrównawcza, przygotowanie pomocy do zajęć dydaktycznych. |
| 8.00 – 8.15 | Zabawa ruchowa lub zestaw ćwiczeń gimnastycznych porannych. |
| 8.15 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
| 9.00 – 9.30 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne zorganizowane z całą grupą, zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i wybrany program edukacji przedszkolnej. |
| 9.30 – 10.15 | Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci ; konstrukcyjne, tematyczne w Sali lub na świeżym powietrzu; tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. |
| 10.15 – 10.30 | Drugie śniadanie. |
| 10.30 – 10.45 | Nauka języka angielskiego ( środa, czwartek ). |
| 10.45 – 11.45 | Spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe. |
| 11.45 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 12.00 – 12.30 | Obiad. |
| 12.30 – 12.45 | Przygotowanie do leżakowania. |
| 12.45 – 14.10 | Leżakowanie. |
| 14.10 – 14.20 | Zabawa ruchowa. |
| 14.20 – 14.30 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 14.30 – 14.45 | Podwieczorek. |
| 14.45 – 15.30 | Słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne ; gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami, czynności porządkowe, rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami. |
| 15.30 – 16.30 | Grupy łączone. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE CZTEROLATKÓW
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 8.00 – 13.00
| GODZINY | PRZEBIEG DNIA |
| 7.00 – 8.00 | Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami. Zabawy w kącikach zainteresowań, zajęcia wynikające z aktywności własnej dzieci : ćwiczenia zmysłowe, logopedyczne ; monitorowanie rozwoju dzieci. Praca wyrównawcza, przygotowanie pomocy do zajęć dydaktycznych. |
| 8.00 – 8.15 | Zabawa ruchowa lub zestaw porannych ćwiczeń gimnastycznych. |
| 8.15 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
| 9.00 – 9.30 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne zorganizowane z całą grupą, zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i wybrany program edukacji przedszkolnej. |
| 9.30 – 10.30 | Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci ; konstrukcyjne, tematyczne w Sali lub na świeżym powietrzu; tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. |
| 10.30 – 10.45 | Drugie śniadanie. |
| 10.45 – 11.00 | Nauka języka angielskiego ( środa, czwartek ). |
| 11.00 – 11.45 | Spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe. |
| 11.45 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 12.00 – 12.30 | Obiad. |
| 12.30 – 13.00 | Poobiedni odpoczynek – wyciszenie, relaksacja, słuchanie bajek. |
| 13.00 – 14.10 | Zabawy oparte na spontanicznej aktywności dziecka, zabawy dydaktyczne, zajęcia dodatkowe, zawody sportowe, zajęcia z zakresu terapii, organizacja imprez i uroczystości przedszkolnych. Przy sprzyjającej pogodzie pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub spacer. |
| 14.10 – 14.20 | Zabawa ruchowa. |
| 14.20 – 14.30 | Przygotowania do podwieczorku, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 14.30 – 14.45 | Podwieczorek. |
| 14.45 – 16.00 | Słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne ; gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami, czynności porządkowe, rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE PIĘCIOLATKÓW
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 8.00 – 13.00
| GODZINY | PRZEBIEG DNIA |
| 7.30 – 8.00 | Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami. Zabawy w kącikach zainteresowań, zajęcia wynikające z aktywności własnej dzieci : ćwiczenia zmysłowe, logopedyczne ; monitorowanie rozwoju dzieci. Praca wyrównawcza, przygotowanie pomocy do zajęć dydaktycznych. |
| 8.00 – 8.15 | Zabawa ruchowa lub zestaw porannych ćwiczeń gimnastycznych. |
| 8.15 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
| 9.00 – 10.00 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne zorganizowane z całą grupą, zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i wybrany program edukacji przedszkolnej. |
| 10.00 – 10.45 | Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci ; konstrukcyjne, tematyczne w Sali lub na świeżym powietrzu; tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. |
| 10.45 – 11.00 | Drugie śniadanie. |
| 11.00 – 11.30 | Nauka języka angielskiego ( środa, czwartek ). |
| 11.30 – 11.45 | Spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe w Sali. |
| 11.45 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 12.00 – 12.30 | Obiad. |
| 12.30 – 13.00 | Poobiedni odpoczynek – wyciszenie, relaksacja, słuchanie bajek. |
| 13.00 – 14.10 | Zabawy oparte na spontanicznej aktywności dziecka, zabawy dydaktyczne, zajęcia dodatkowe, zawody sportowe, zajęcia z zakresu terapii, organizacja imprez i uroczystości przedszkolnych. Przy sprzyjającej pogodzie pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub spacer. |
| 14.10 – 14.20 | Zabawa ruchowa. |
| 14.20 – 14.30 | Przygotowania do podwieczorku, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 14.30 – 14.45 | Podwieczorek. |
| 14.45 – 15.30 | Słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne ; gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami, czynności porządkowe, rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE SZEŚCIOLATKÓW
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 8.00 – 13.00
| GODZINY | PRZEBIEG DNIA |
| 8.00 – 8.15 | Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami. Zabawy w kącikach zainteresowań, zajęcia wynikające z aktywności własnej dzieci : ćwiczenia zmysłowe, logopedyczne ; monitorowanie rozwoju dzieci. Praca wyrównawcza, przygotowanie pomocy do zajęć dydaktycznych. Zabawa ruchowa lub zestaw porannych ćwiczeń gimnastycznych. |
| 8.15 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
| 9.00 – 10.00 | Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne zorganizowane z całą grupą, zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i wybrany program edukacji przedszkolnej. |
| 10.00 – 10.30 | Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci ; konstrukcyjne, tematyczne w Sali lub na świeżym powietrzu; tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. |
| 10.30 – 10.45 | Drugie śniadanie. |
| 10.45 – 11.30 | Spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe w Sali. |
| 11.30 – 12.00 | Nauka języka angielskiego ( środa, czwartek ). |
| 12.00 – 12.30 | Obiad. |
| 12.30 – 13.00 | Poobiedni odpoczynek – wyciszenie, relaksacja, słuchanie bajek. |
| 13.00 – 14.10 | Zabawy oparte na spontanicznej aktywności dziecka, zabawy dydaktyczne, zajęcia dodatkowe, zawody sportowe, zajęcia z zakresu terapii, organizacja imprez i uroczystości przedszkolnych. Przy sprzyjającej pogodzie pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub spacer. |
| 14.30 – 15.00 / 13.15 – 13.45 | Religia ( poniedziałek ). Religia ( czwartek ). |
| 14.10 – 14.20 | Zabawa ruchowa. |
| 14.20 – 14.30 | Przygotowania do podwieczorku, czynności higieniczno – sanitarne. |
| 14.30 – 14.45 | Podwieczorek. |
| 14.45 – 15.00 | Słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne ; gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami, czynności porządkowe, rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami. |
